1. Denumire: Cinemometru radar tip CODEC C01
2. Domeniul de utilizare:Cinemometrul CODEC C01 este un sistem de înregistare si urmărire a traficului rutier în vederea depistării depaşirilor limitelor de viteză legală ale participanţilor la trafic care circulă pe drumurile publice.
3. Construcţia cinemometrului CODEC C01Principalele blocuri funcţionale ale cinemometrului sunt:
- Blocul de măsurare, care are ca element principal antena si care realizează mixarea frecvenţelor undei incidente si undei reflectate si separă frecvenţa Doppler.
- Blocul de prelucrare si afişare realizează conversia frecvenţei Doppler in viteză si afişează valoarea acesteia in km/h.
- Blocul înregistrator care poate fi constituit dintr-o cameră de filmat specială care are rolul de a înregistra imaginea autovehiculului care a depăşit o valoare prestabilită a vitezei.
4. Funcţionarea cinemometrului CODEC C01- Cinemometrul CODEC C01 funcţionează in regim staţionar şi măsoara viteza de circulaţie a autovehiculelor rutiere în mod automat şi, în funcţie de aceasta, le fotografiază şi transmite informaţiile (date şi imagini) către o staţie centrală de prelucrare, aflata in sediul Inspectoratului Judetean de Politie.
- Măsurarea vitezei autovehiculelor se face din exterior, independent de caracteristicile autovehiculelor
pe baza aplicării efectului Doppler in domeniul microundelor.
5. Modul de instalare al cinemometrului CODEC C01- Toate blocurile funcţionale ale cinemometrului sunt înglobate într-o carcasa de dimensiuni L x l x h: 404,5mm x 407mm x 527mm
- Amplasarea cinemometrului se face pe arterele rutiere, în afara părţii carosabile, in punctele stabilite de comun acord cu Inspectoratul Judeţean de Poliţie şi în colaborare cu autorităţile locale. Cinemometrul trebuie amplasat astfel încât din punctul de amplasare să existe o vizibilitate directă asupra zonei ce se doreşte a fi monitorizată, fără obstacole naturale sau de altă natură. Cinemometrul se montează pe un suport special construit în acest sens. Cinemometrul se montează pe suport, paralel cu axul şoselei la o distanţă de 2,8 m faţă de marginea şoselei şi la o înalţime de 2,5 m ca în figurile următoare: